6/08/2008

Et længere forløb er nu afsluttet.

Vi valgte at skrive vores afsluttende projekt for Carlsberg, igennem kommunikationsbureauet SIGMA A/S.
SIGMA fik for år tilbage, til opgave at samle virksomheden, Carlsberg, og skabe en fælles ånd og kultur. De fandt frem til virksomhedens kerneværdier, og ved brug af film og Storytelling lykkes det smertefrit at "overleve" sammenlægningen.
Historierne belyste Carlsbergs måde at agere på i det danske marked, med store visioner og socialt ansvar. J.C. Jacobsen's grundtanke, "at give mere tilbage, end man ta'r", eksisterer i højeste grad. Virksomheden giver 25% af overskuddet tilbage til samfundet via forskning, legater, museer, skulpturer, vidensdeling m.m. Dette er der ikke mange unge der er bevidste om, og holdningen til den multinationale virksomhed er ofte negativ eller ligegyldig.


Projekt: "Hvor langt vil du gå for at finde sandhede?"

Disse tanker, historier og handlinger ønsker Carlsberg at belyse over for målgruppen, dog ikke med den direkte hensigt at øge tallene på bundlinjen, men for at påvirke den negative holdning og opfattelse.
Det er heraf vores afsluttende projekt udspringer, og taget det følsomme materiale Carlsberg ønsker at oplyse målgruppen om, måtte alternative markedsføringsmetoder tages i brug. Markedsføringen blev særligt formet omkring målgruppens interesser, og via Alternate Reality Game (ARG), lykkes det at forme projektet på brugernes præmisser. Markedsføringsformen involvere i høj grad brugerne, og for at nå ”til vejs ende”, skal de konstant selv forme og udforske de uendelige muligheder og ledetråde.

Projektet gør brug af eksisterende populære sociale medier, et utal af speciel designede hjemmesider, Flash-animationer, video, filmredigering, databaser m.m. Markedsføringen bevæger sig både i den digitale og ”virkelige” verden, og aktivere derved brugeren utraditionelt.
Projektet kan desværre kun beskrives, da det indeholder fortroligt materiale, samt evt. fremtidige tiltag.

Ingen kommentarer: